tidsresa

Idag hade vi en så kallad tidsresa i skolan. Vi vid Fredriksbergs herrgård, vi var där med 2 andra klasser, Vår klass Hr och op och fordon. Vi skulle få vara med om fyra olika tidsepoker, Medeltiden, 1500-talet, sekelskiftet 1800-1900 och renäsansen(felstavat?! säkert). Vi fick pröva på att smida krokar,gjuta kulor, bota sår och sjukdomar,göra smör, mala kaffe, skriva runskrift och karikatyr m.m.
Var väl inte den roligaste dagen, men helt okej. Dom som höll i det var ju iallafall inne för sin roll.
Man har ju pratat om alla dom där tidepokena i skolan innan, så lite av det kunde man ju faktiskt.

Men dagens glädjerus var iallafall att jag ska ha min APU  på stadshotellet i västervik. Blev grymt glad att jag fick vara där.  dom 2 första veckorna ska jag vara i serveringen och dom 2 sista i köket. Så jag får pröva på både och. Tror det kommer blit jättekul :)

Hoppas alla har haft en jättebra tisdag.

Kram♥


Kommentarer
Postat av: Leia

Ska man se beverly hills så ska det vara originalet,. inte det nya. =)

2009-08-25 @ 22:10:12
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Leia

Du kanske var för liten när det först gick, och det var nog jag med lite grann. Fast det har gått på repris för bara något och några år sedan. Och det är så bra.

Ska också köpa dom på dvd en vacker dag när slant finns. :P

2009-08-25 @ 23:21:24
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Tobias Martinsson - Mitt liv genom en kameralins

sv. hehe tack så mkt! :D

eftersom jag byter om i mitt rum så brukar jag slänga ren tvätt på golvet med, sedan blandas de ihop med den smutsiga tvätten så tillsut vet jag inte vad som är rent och vad som är smutsigt :p Då äre bara att tvätta allt :P

2009-08-25 @ 23:42:08
URL: http://perspektiw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0