Jobbig dag

Denna dagen har verkligen inte varit bra. Har suttit på västerviks sjukhus i princip hela dagen. Morfar fick hjärtinfarkt i morse så han åkte direkt in på akuten på västerviks sjukhus.
Jag var i skolan då , men mamma ringde och sa att läget inte var bra, att han kanske inte skulle överleva dagen. Så jag och pappa packade in oss i bilen och åkte raka vägen till västervik.
När vi kom fram så hade han vaknat iallafall, så man blev ltie lättad iallafall. Mne helt lugn var man inte inte, och inte nu heller. Har tänkt och tänkt på morfar hela kvällen, Har man fått hjärtinfarkt kan det ju hända snabbt som attan igen. Men läget verkade iallafall stabilt när vi åkte hem igen. Var oxå inne och pratade med honom en stund. eller så mkt prat var det inte, han var förvirrad och trött men han svarade på tilltall iallafall. men trött var han, han somande efter en stund.
Det gör riktgit ont i hjärtat att se en person ligga med slangar och sjukhuskläder i en säng. Det är grejer som man aldrig vill se, men som man vet att man kommer får göra någon/några gånger i livet. Det kan hända alla.

Läkarna sa i morse när han fortfarande inte var vid medvetandet att han kanske aldrig skulle vakna upp igen. För han hade också fått syrebrist i hjärnan plus att blodet inte var som det skulle. Men han vaknade upp igen, och det tackar jag gudarna för :) Mirakel finns!
Jag älskar dej Morfar <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0