Temavecka

Vi har temavecka i skolan denna vecka. Vilket leder till att vi är lediga tre dagar. Vi jobbar bara en enda kväll, då det blir övertid för både elever och lärare annars. Så jag har varit ledig idag och igår. Men imorrn ska jag jobba från 12.30-22.00. Men sen är det ledigt igen. Det blir en lång helg då jag är ledig ända till onsdag nästa vecka, eftersom det är studiedag måndag och tisdag.
Men åter till temavecka, i måndag hade vi alla teori (om man nu kan kalla det teori) Vi skulle översätta menyn till engelska, sen fick vi se film, (ratatouille), och sen en föreläsning med en fransk kock (eller han var från frankrike från början, nu bor han och jobbar här i sverige). Temat för veckan är italien och franrike, så han berättade lite om fransk mat, och hur utbildningen till kock är i frankrike. Var faktiskt ganska intressant :)

Idag ahr jag hunnit med en sväng till gymmet. Var några riktigt snygga killar där precis när jag kom.  Så jag stod och sneglade lite på dom när jag värmde upp (man hade jättebra sikt från rullbanden;) Finns mycket positivt med att gymma.
Ikväll blir det att inte lägga sig allt för sent iallafall, ska upp vid 10 imorrn iallafall.

Det vara allt jag hade på hjärtat för denna gång.

Ha det bäst

Puss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0