Astrid Lindgrens värld

Har alltid den där söndagsångesten varje söndagskväll när det är skola dagen efter.
Men jag har iallafall haft en superkul helg  :)


I går var jag på Astrid Lindgrens värld med Novis och familj. Hon är lite liten för att förstå allt där, men vissa saker tycker hon är jättekul. Hon tyckte det var jättekul att gå in såna där små hus som finns lite över allt. Hon blev inte så glad när vi tog henne därifrån.
Jag har inte varit där på många år.
Om jag ska vara ärlig så visste jag faktiskt itne att det var där Lotta på Bråkmakargatan spelades in. Fast då var det ju inte astrid lindgrens värld.Men när jag nu stod där igen så kände jag ju igen allting från filmerna, den där backen där Jonas och Mia alltid kommer cyklande och skriker Lotta! Lotta! Tant Bergs hus, Vasilis godisbutik. Allt det där kände man ju igen när man stod där igår.

Idag gick vi till lekparken och lekte, det fanns en jätterolig linbana som jag åkte några gånger, nova var lite för liten för att få åka den. Men hon skrattade när jag åkte den,. Jag älskar den ungen.  Alltid massa bus och ideér.

Det var allt från mig.


Puss

Kommentarer
Postat av: f

haha tack x)



allt bra med dig då? :)

2009-08-24 @ 22:47:40
URL: http://feliciaholmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0