Eurovision song contest 2011

Igår kväll var det äntligen dags för Eurovision song contest final! :) Och vi kom 3:A! Bra jobbat Saade, och hans team. Är faktiskt lite stolt över att vara svensk nu. Är som sagt jätteglad över Sveriges placering som är den bästa på hela 2000-talet hittills. Vi låg i stort sett hela tiden i topp 3. Trodde faktiskt inte att det skulle gå så bra för Sverige, självklart så ville man ju att Sverige skille vinna, men utöver Sverige hade jag andra favoriter :)
(Utan inbördes ordning)
Finland: Paradise Oskar- Da da dam.

Efter att jag hörde den första gången så gav den inte så stort intryck på mig, men efter att ha hört den live i första semifinalen så blev den en av mina favoirter. Så otroligt mysig röst, och han sjunger väldigt bra live oxå :) Tyävrr kom ju den alldeles för långt ner i gårdagens final :(

Irland: Jedward-Lipstick.

Kan inte bara låta bli att älska dessa två studsbollar! Helt galna på scen, och låten fasntar i huvet och jag går o sjumger på den hela tiden. Detta bidrag får faktiskt min tolva :) Allting med låten är ju typ galet, men det är därför jag gillar det. Hade detta vunnit så hade jag blivit jätteglad, tyvärr så kom det ju inte ens top 5 :(

Estland: Getter Jaani- Rockefeller Street.

Blev väldigt förvånad över att denna kom näst sist, trodde det skulle gå mkt bättre. Hade gärna sett denna bland top 5. Men jag tycker iallafall den är superbra, cool melodi, tycker Getter är skitcool. Ja en cool låt helt enkelt, och man blev glad av den :)

Ukraina: Mika Newton- Angel.

När jag först hörde studioversionen så tyckte jag bara jahapp. Det var den låten! Men efter torsdagens semifinal så älskar jag den.  Hon sjunger otroligt bra live, låten är mer pampig live och sandartisten bakom henne hör mkt oxå. Så jag blev mkt glad att den kom högt upp :)

Andra länder jag gillade var: Danmark och Rumänien och Ryssland.
Gillade faktiskt inte alls Azerbadjans låt. Tyckte väl egentligen inte att den var dålig egentligen, men det är något som fattas för att den ska bli bra, oh tycker att sångarna var lite klena.  Tyckte verkligen inte den var värdig vinnare. Jag har nästan alltid gillat Azerbadjans låtar tidigare år, förra året gillade jag den och året innan så var den min storfavorit. Men i år, näe!
Och italien som kom tvåa!! Vart kom dom ifrån?? Tyckte verkligen att Sveriges låt var mkt bättre en Azerbadjans och Italiens. och vi hade ju faktiskt kommit tvåa om inte italien hade fått den sista jävla tolvan.
Det var ju många otroligt bra låtar i årets Eurovisions final, och ingen riktig klar favorit. Och eftersom vi kom trea av alla länder som var med så måste vi ju alltså ha haft en jävligt bra låt.
Hoppas att vi fortsätter så här nu till nästa år, nu när sverige äntligen är tillbaka på Eurovisonskartan!  Vi skckade ju helt enkelt rätt låt iår :)
BRA JOBBAT ERIC!!

Skulle kunna säga mkt mer om årets Eurovision men det får räcka så nu. Detta var iallafall lite av vad jag tyckte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0